خانه / طوفان الاقصی / موشک‌های نسل I.R
خانه / طوفان الاقصی / موشک‌های نسل I.R

موشک‌های نسل I.R

تسلیحات فوق پیشرفته جمهوری اسلامی که در اختیار هیچ ابرقدرتی نیست!

مطابق فهم ما و بیانات محکم مقام معظم رهبری، یکی از ویژگی‌های مکتب حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه این است که در مقابل جبهه استکبار جهانی و قلدران بین‌المللی می‌ایستد. و پشتوانه مظلومان عالم است. و به‌ویژه در پی نابودی اسرائیل است و فلسطین را آرمان غیرقابل تغییر خود می‌داند.

ایران عزیز ما امروز دریکی از قوی‌ترین زمان‌های خود است. رو به ثبات و رشد اقتصادی دارد. از لحاظ امنیتی اقتدار مثال‌زدنی خود را به رخ می‌کشد. از لحاظ نظامی هم سلاح پیشرفته می‌سازد و حتی به متحدانش می‌دهد.

سؤال بخشی از مردمی که به‌حق از ظلم‌ها و ددمنشی‌های اسرائیل غاصب جعلی، خونشان به جوش آمده است، این است که چرا ایران در حمایت از مردم غزه به اسرائیل حمله نمی‌کند؟ به‌خصوص بعد از وحشی‌گری بی‌مثال این دیو سیرت پلشت در بیمارستان المعمدانی؟

حضور نظامی راه حل هست یا نه؟

بگذارید یک‌جور دیگر بحث را مطرح کنم؟ اگر ایران یک یا دو یا اصلاً 13 موشک بزند، روحیۀ سلحشوری مردم ما اقناع می‌شود؟ ماجرای عین الاسد نشان داد که این‌گونه نیست!

بنابراین کمک اساسی ما ورود مستقیم و نظامی نخواهد بود. اساساً درست نیست ما در این لحظه وارد یک جنگ شویم. این‌گونه عقبۀ جبهۀ مقاومت دچار هزینه‌هایی می‌شود که فایده‌اش را از راه‌های ساده‌تر می‌تواند به دست بیاورد.

طرح رهبران جمهوری اسلامی ایران به‌طور حتم، نابودی اسرائیل است. اما از راه ارادۀ ملت‌های منطقه و ارادۀ مردم فلسطین. یعنی مردم شریف غزه و کرانۀ باختری.

همان‌طور که در نظم جهانی گذشته، اسرائیل ابزار دست کدخدای نظام تک‌قطبی بین‌المللی شد، از نظر ما فلسطین اسم رمز، موفقیت جهان اسلام و به دست آوردن آقایی امت اسلامی در نظم نوین پیش رو است.

بنابراین لازم است ارادۀ همۀ مردم منطقه و امت‌های مسلمان در این مسئله به میدان بیاید. در این جنگ اخیر و طوفان الاقصی، انصافاً به نحو معجزه‌آسایی اراده‌های همه وسط میدان است. از عربستان گرفته تا اردن و مصر و حتی ازلحاظ ارادۀ عمومی در ایران هم رشد چشمگیری حاصل‌شده است. هم به‌صورت کمّی و هم کیفی. این‌یک نقطۀ مهم از طرح حضرت امام برای آزادی قدس شریف است.

کمک ایران در اینجا این است که این اراده‌ها را ارج بنهد. در منطقه حرکت کند. از بحث‌های قومی و مذهبی و فرقه‌ای پرهیز کند و بپرهیزاند. تئوری وحدت را که مؤلفۀ مکتب حضرت امام (ره) است برجسته کند. آرمان فلسطین را زنده نگاه دارد و اجازه ندهد که به دست فراموشی سپرده شود.

ارادۀ مردم غزه هم اساساً قابل توصیف نیست. شما تصور کنید دختری پیامی را به دنیا مخابره می‌کند که بیش از 6 میلیون بار دیده می‌شود. آن پیام این است که من “بیان” هستم و شاید این آخرین پیام من باشد. ولی من ماجرای نکبت 1948 را تکرار نمی‌کنم. من غزه را هرگز ترک نمی‌کنم.

بعد از تکرار مکرر نیروهای وحشی اسرائیل مبتنی بر حمله و اصرار بر ترک غزه، هیچ‌کس غزه را ترک نمی‌کند. این یعنی رشد غیرقابل حساب ارادۀ مردم در غزه.

نقش ایران چیستی و چرایی؟

در این میان نقش ایران چه می‌تواند باشد؟ اگر درراه ارادۀ این مردم بزرگ که مظهر قدرت اسلام هستند، خللی پیش بیاید؛ باید ایران آن را رفع کند. اگر مانعی وجود داشته باشد باید آن را مرتفع کند. این‌که سلاح می‌دهیم برای همین است. این‌که فن‌آوری می‌دهیم و آموزش می‌دهیم تا جوانان باهوش حماس خودشان موشک بسازند و بر هوش مصنوعی غلبه کنند برای همین است. این کمک ایران است.

از آن‌طرف اسرائیل در بدترین وضع خود در 75 سال گذشته‌اش است. تا قبل از جنگ و بعد از اصلاحات قضایی نخست‌وزیر فعلی، به گزارش هاآرتص 37 درصد از مردم اسرائیل در صف مهاجرت هستند. اسرائیل اساساً کشور نیست.

اسرائیل اساساً با این طرحی که امام قده در منطقه پیش می‌برد یعنی تقویت ارده‌ها، علم‌ها، تجهیزات جبهۀ مقاومت، به‌خودی‌خود در حال فروپاشی است.

باکاری که حماس عزیز در طوفان الاقصی کرد، این هیمنۀ پوشالی امنیتی و نظامی فروریخت.

چند جوان کل سیستم امنیتی چندلایه را به تمسخر گرفتند و بعدازآن هم اسرائیل با بمب‌های نقطه زن نتوانسته قدرت حماس را از بین ببرد و فقط زنان و کودکان را به‌صورت کور می‌کشد. این یعنی ضعف اسرائیل. اسرائیل درهرصورت بازندۀ این جنگ است. اگر جنگ تمام شود، فروپاشی اسرائیل سرعت می‌گیرد.

ایران حضور بینادین دارد و نیازی هم به موشک نیست

بنابراین نیاز به موشک نیست. آنچه ما می‌خواهیم با هزینۀ کمتر در حال شکل‌گیری است. الآن باید کاری کنیم که اراده امت به آزادی فلسطین تقویت شود و هر چه زودتر آتش‌بس شود تا دارو و غذا به غزه برسد و همچنین سلاح و تجهیزات تا بنیۀ مقاومت تقویت شود.

در این فضا نیازی به کمک و حضور نظامی ما نیست. چیزی که ناصر ابوشریف، ‌نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پاسخ به اینکه چرا حزب‌الله مستقیماً وارد حمله نظامی با اسرائیل نمی‌شود، گفت: حزب‌الله هم بی‌طرف نیست و در این موضوع ورود کرده و عملیات و اقدامات حساب‌شده‌ای را در دستور کار دارد و مطمئن باشید رهبران مقاومت اگر تلفن را برداشته و به سیدحسن نصرالله بگویند ما دیگر توانی نداریم آن روز وارد این جنگ به‌صورت مستقیم خواهد شد.

✍🏻نویسنده:حجت الاسلام مهدی قریب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *