خانه / خانه طلاب جوان / خط / نشریات خط / معرفی نشریه خط

معرفی نشریه خط

با یک نگاه کلان به وضعیت جبهه انقلاب اسلامی به سادگی می توان دریافت که فاصله نیروهای انقلاب با اندیشه های امام و رهبری چشمگیر است. این فاصله باعث شده:

  1. در صحنه اقدام دچار تشتت باشیم و بخش زیادی از فرصت نیروهای انقلاب به درگیری با یکدیگر سپری شود؛
  2. در مواردی، راهبردهای رهبری به درست فهم نشود و نیروهای حزب اللهی آن نقشی که باید و شاید را نتوانند انجام دهند و بلکه برخی اوقات عملیاتهای رهبری را خراب کنند.

امروز انقلاب اسلامی فرصت فراهمی است برای رشد و بلوغ نیروهای جوان انقلابی؛ با توجه به این نکته که این نسل همان نسلی است که بنا دارد مناصب و جایگاه های مدیریتی کشور را پر کند و بار انقلاب را بیش از پیش بر دوش بگیرد رشد این نیروها لازمه حرکت انقلاب است.

اگر بنا باشد جبهه انقلاب اسلامی را به اندیشه ورزی واداریم، باید بر بستر مسائل و چالشهای پیش روی انقلاب اسلامی بنشینیم، سپس از دریچه این چالشها تا عمق مبانی انقلاب بازگشت کنیم، سپس مسائل را با زاویه و رویکرد الهیاتی دینی و انقلابی و به قرائت امامان انقلاب اسلامی حل و فصل کنیم.

«نشریه خط» بیش از یک دهه است که طلاب انقلابی را به عنوان مخاطب خود انتخاب کرده است؛ طلابی که بیش از مسائل صنفی و عادی حوزوی به دردهای انقلاب می اندیشند و در پی تحلیل درست و توصیه های راه گشا برای این دردها هستند. این نشریه دایره خوبی از مخاطبین را در حوزه علمیه شناسایی کرده و به دست آنها می رسد؛ جمعیتی در حدود سه هزار نفر از حوزویان.

این نکته ای است که مسوولین نشریه به مرور متوجه آن شده اند که محتوای نشریه توسط نیروهای انقلابی غیر حوزوی نیز طرفدار دارد و می توانند با آنها نیز مفاهمه کنند؛ نیروهایی که خودشان در خارج از حوزه نقش جدی در راهبری و اندیشه ورزی نیروهای حزب اللهی و انقلابی دارند.

در مجموع اگر مکتب امام یا اسلام ناب را دوای دردهای امروز نیروهای حزب اللهی بدانیم. نشریه می تواند بخش مهمی از طرح گفتمان سازی و رساندن محتوای اندیشه ورزی و بلکه وادار کردن نیروهای انقلاب به اندیشه ورزی را بر عهده بگیرد.

در پایان اینکه فقط برآیند نشریه نیست که نقش جدی در گفتمان سازی دارد بلکه فرایند نشریه نیز از ابتدا تا انتها که به دست مخاطب می رسد، باید بتواند نقش موثری در گفتمان سازی ایفا کند. با این حساب باید برای بخشهای مختلف تولید تا توزیع نشریه مدیرانی با رویکرد گفتمان سازی و ایجاد ارتباطات فکری و فرهنگی قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *