معرفی دفتر حاج عبدالله

مأموریت خانه طلاب اقامه مکتب امام در حوزه علمیه بین طلاب در دوره رشد است.

راهبرد خانه طلاب برای این مأموریت، «گفتمان سازی اقامه مکتب امام در حوزه» است.  خانه طلاب ضمن اینکه به طلبه ها توصیه میکند که برای پیشبرد انقلاب یکی از بارهای انقلاب را بردارند؛ خودش هم یک اقدام انجام می دهد. اقدام خود خانه طلاب توسط بخش حاج عبدالله والی پیگیری می شود. این اقدام «خدمت به محرومین بشاگرد» است.

مأموریت این بخش: ایجاد جریان خودجوش خدمت به بشاگرد (در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی) و گفتمان سازی فرهنگ جهاد و الگو کردن این اقدام برای طلاب حوزه علمیه

برای رسیدن به اهداف مدنظر در مأموریت راهبردهایی دنبال می شود:

  1. رسیدگی به گروه جهادی محبین ائمه علیهم السلام
    • کمک به اقدامات و خدماتی که گروه جهادی محبین ائمه علیهم السلام در بشاگرد انجام میدهد. نتیجه این کار خدمت به بشاگرد است. کمکهای مومنانه جهت تهیه بسته های غذایی و بسته های بهداشتی در موج اول کرونا، تهیه و ارسال ۵۰ جهیزیه به ارزش هر کدام بیش از ۲۰ میلیون تومان همراه با برگزاری مراسم جشن ازدواج ساده برای این ۵۰ زوج در ۷ روستا در ایام عید غدیر ۹۹ .
    • تشکیل حلقه های گروه جهادی محبین در استانها و شهرستانهایی که تعداد اعضاء گروه بالاتر از ۱۰ نفر است. حلقه محبین در شیراز، اصفهان، تهران، قم، بابل و یزد حلقه های فعال و در حال شکل گیری هستند. این عزیزان در ضمن فعالیتهای جهادی که در شهر و استان خود دارند به اقدامات و خدماتی که گروه جهادی محبین در بشاگرد انجام میدهد نیز کمک و مدد می رسانند. پیگیری نظام فکری این عزیزان با شرکت در سیر صراط(طرح مطالعاتی منظومه فکری رهبری) محقق می شود. در ضمن هر استان فعالیتهای خود را با همین عنوان در فضای مجازی منتشر کرده و در راستای گفتمان سازی فرهنگ جهاد پیگیر منویات رهبری نیز خواهد بود.
  1. ایجاد گفتمان جهادی: ترویج و گفتمان کردن فرهنگ جهاد و ایثار یکی از اهداف خانه طلاب جوان و گروه جهادی محبین ائمه علیهم السلام بود. یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در دیدار ۱۰مرداد ۹۸ با نمایندگان بعضی گروه های جهادی، ایجاد گفتمان جهادی و عمومی کردن فرهنگ جهاد و ایثار بود که ضرورت پرداختن به این موضوع را دو چندان کرد.
  2. جریان سازی خدمت به بشاگرد
    • همکاری با گروه های جهادی بومی منطقه بشاگرد مثل گروه شهید حججی.
    • همکاری با گروه های جهادی طلاب مدرسه علمیه خمینی شهر بشاگرد.
    • همکاری با گروه های جهادی غیر بومی مثل گروه جهادی صهبا.
  3. تدوین کتاب از شخصیت افراد یا گروه های جهادی و انقلابی.

هدف از تدوین این کتابها معرفی الگوهای جهاد به جوانان است. معرفی افرادی که زندگی مومنانه و مجاهدانه شان می تواند چراغ راه ما باشد. همچنین معرفی گروه هایی که فعالیتهایشان با شاخصهای امام و رهبر انقلاب انجام شده و قابلیت الگوی گروهی را دارند.

  1. کتاب خاطرات جهادی
  2. کتاب هنرمند جهادگر (معرفی سیدمحمد ساجدی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *