خانه / طوفان الاقصی / سنت قیام
خانه / طوفان الاقصی / سنت قیام

سنت قیام

تحلیل قرآنی عملیات جبهه مقاومت

تعداد شهدای بعد از هجرت پیامبر اکرم با قبل از آن قابل قیاس نیست. ایران در زمان جنگ ۸ ساله حدود ۲۰۰ هزار شهید تقدیم کرد. درحالی‌که آمار شهدای مبارزات ۱۵ ساله‌ی قبل از انقلاب حدود ۱۰ هزار نفر است.

اساساً آن‌وقتی که به پا می‌خیزی و سینه‌به‌سینه قداره‌کش‌های عالم می‌ایستی، ضربات بیشتری می‌خوری. این سرگذشت تمام پیامبران الهی است. وقتی علم قیام را برافراشتند، خودشان و یارانشان مورد اذیت و آزار قرار گرفتند. قوم موسی بی‌تابی کردند و به پیامبرشان گفتند: «أوذینا من قبل أن تأتیَنا و من بعد ما جئتنا» چه‌بسا بعد از آمدن حضرت موسی بیش از قبل آزاردیده باشند. حضرت به آن‌ها فرمود: «عسى ربُّكم أَن يُهلك عدوَّكم ويستخلفَكم في الأرض فينظر كيفَ تعملون؛ هلاکت دشمن و خلافت در زمین از دل همین مشکلات می‌گذرد». این سنت خداست: «إن الله یدافع عن الذین آمنوا». این منطق حسین بن علی (ع) است که خون بر شمشیر پیروز شود.

خداوند متعال نه‌تنها جهاد مستضعفین بر علیه مستکبرین را خودکشی نمی‌داند، بلکه اذن جهاد و وعده نصرت به آنان می‌دهد: «أُذِن للَّذينَ يُقاتَلونَ بأَنَّهُم ظُلِموا وَإِنَّ اللَّه على نَصرهم لقدير» شاید بسیاری از انسان‌ها تصور پیروزی چنین قومی به ذهنشان هم خطور نکند. لذاست که خداوند قدرت خودش را به رخ می‌کشد که «خدا می‌تواند».

انقلاب اسلامی ایران به دنیا نشان داد، خون عزتمند شهداست که نهال ضعیف ملت را به درختی تناور تبدیل می‌کند. ایران بعد از جنگ 8 ساله بود که در چشم مردم دنیا احترام پیدا کرد. امروزه جمهوری اسلامی به برکت همان خون‌هاست که 13 موشک نقطه‌زن به پایگاه آمریکا می‌زند؛ پهپاد جاسوسی او را ساقط می‌کند؛ دست آمریکا را از عراق و سوریه و افغانستان برمی‌چیند؛ ناو ایرانی، تمام آب‌های بین‌المللی را سیر می‌کند و کسی جرئت تعرض به او را ندارد.

این قانون عالم است. عزت و سرافرازی، تلاش و خون می‌خواهد. حالا که حماس تودهنی محکمی به اسرائیل زده، یعنی مسیر عزتش را آغاز کرده. رسیدن به قله بدون تحمل سختی امکان‌پذیر نیست. بگذار بُکشند. ملت‌های جهان بیدارتر می‌شوند. بگذار بیدار شوند تا روزی جهانیان همه دست در دست هم، ریشه ام‌الفساد، آمریکای جنایت‌کار را از روی زمین برکنند.

✍🏻نویسنده:حجت الاسلام مرتضی حیدری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *