خانه / طوفان الاقصی / قمار عادی‌سازی در مظهر قدرت اسلام، غزه!
خانه / طوفان الاقصی / قمار عادی‌سازی در مظهر قدرت اسلام، غزه!

قمار عادی‌سازی در مظهر قدرت اسلام، غزه!

نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است. جنبۀ اقتصادی این قضیه قابل اغماض نیست. مسیرهای بین‌المللی ترانزیت انرژی یا به‌اصطلاح کرویدورهای ارزان قیمت و به‌صرفه بخشی از پازل تعیین‌کنندۀ نظم نوین جهانی است. کرویدور شمال به جنوب، ایران را تبدیل به قدرت غیر قابل تحریم خواهد کرد و آن را به یک بازیگر پرقدرت بین‌المللی خواهد ساخت. اگر این شود جهان اسلام نیز قدرتش صدچندان خواهد شد.

قلدران و مستکبران بین‌المللی، همان‌ها که سال‌ها است جهان را و غرب آسیا را استثمار می‌کنند، از این ماجرا نفع نمی‌برند و به دنبال ایجاد مسیرهای جایگزین هستند. تا جایگاه و پایگاه خود در این منطقۀ قدرت و ثروت را از دست ندهند. یکی از این قلدران و مستکبران، اسرائیل غاصب است که سر استکبار جهانی و سگ هار او است در این منطقه. در صورت راه افتادن مسیر مدنظر ایران، او به‌تدریج نابود می‌شود.

به خاطر همین راهبرد مسیر جایگزین یعنی کرویدور هند – اروپا را دنبال می‌کردند. به این منظور مهم‌ترین مانع نفرت جهان اسلام و قطع رابطۀ سیاسی اجتماعی جهان اسلام با این فرزند نامشروع آمریکا و اسرائیل بود. به خاطر همین باید می‌رفتند سراغ پروژۀ عادی‌سازی. این قضیه داشت به‌خوبی پیش می‌رفت. همه‌چیز محیا بود. تا ناگهان دست خدا از آستین غزۀ مظلوم مقتدر بیرون زد. حماس عزیز، با حملۀ پیش دستانه‌اش، یک بازی بین‌المللی را به هم زد.

مجاهدۀ این دفعه، فرق دارد با جنگ 22 روزه و جنگ 8 روزه غزه.

اگر حماس حمله نمی‌کرد، اسرائیل بعد از تعطیلات عید برای از بین بردن یا کم کردن قدرت حماس، حمله‌ای محدود را سامان می‌داد، ولی این بار رودست بزرگی خورد.

الآن کل منطقه و حتی حاکمان جهان اسلام، حالت عادی‌سازی را زشت و قبیح می‌دانند. آن مسیر دیگر قابل بازگشت و قابل ترمیم نیست.

این‌گونه حماس حماسه‌ساز تاریخ اسلام شد.

و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین.

✍🏻نویسنده:حجت الاسلام مهدی قریب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *