خانه / طوفان الاقصی / فتوحات بزرگ در میان جنایات بزرگ
خانه / طوفان الاقصی / فتوحات بزرگ در میان جنایات بزرگ

فتوحات بزرگ در میان جنایات بزرگ

وقتی فرعون با کشتن فرزندان و اسارت زنان و بردگی مردان جنایات خود را به نهایت رساند و بنی‌اسرائیل پیاده به سمت نیل رفتند و بعد از مدتی لشکر فرعون سواره به آن‌ها رسید، برخی اصحاب کم ایمان حضرت به‌شدت ترسیدند. روبرو دریای آب و پشت سرلشکر مسلح فرعون. گفتند «اِنّا لَمُدرَكون» پدرمان درآمد حتماً نابود می‌شویم. ندای توحیدی موسی بلند شد که «كَلّا اِنَّ مَعِیَ رَبّی سَیَهدین» اصلاً این‌چنین نیست خدا با ماست و به‌موقع رحمت و هدایتش می‌آید؛ و این‌چنین شد که در اوج بن‌بست‌های و شکست‌های ظاهری، گشایش الهی آمد و رود نیل همراهان موسی را نجات داد و فرعونیان را غرق کرد.

این سنت الهی است که اگر قومی بر خواسته حق خود پایدار باشند، فرج الهی قطعی خواهد بود. در جریان عاشورا به‌ظاهر تمامی لشکر سیدالشهدا به بدترین وضع کشته شدند و فرمانده میدان زیر سم اسبان قرار گرفت، طفل شیرخواره نیز با نیزه سه شعبه دریده شد و زن و بچه هم اسیر شدند؛ اما دیری نگذشت که معنای «ما رأیت الا جمیلا»ی زینب کبری برای دیگران نیز مشهود گشت. وجدان‌ها بیدار شد دستگاه یزید از درون کاخ سست گشت و نه‌تنها هدف نابودی دین توسط یزیدیان محقق نشد بلکه کار بجایی رسید که چند سال بعد4000  شاگرد در درس امام صادق رفت‌وآمد داشتن.

این وعده الهی است که «اِنَّ اللهَ مَعَ الَّذینَ اتَّقَوا وَ الَّذینَ هُم مُحسِنُون‌»؛ اگر امتی در مسیر حق باشد قطعاً قطعاً خدا با آن‌ها خواهد بود. دیگر جای ترس و نگرانی و هراس نیست. حتی اگر جنایات دشمن در اوج خود باشد. این تجربه‌ای است که مردم مقاوم و مومن ایران در جنگ 8 ساله تجربه کردند، ویرانی خانه‌ها و کشتن زن و بچه و بمباران شیمیایی و… بود اما عاقبت استقامت جواب داد.

 در جنگ 33 روزه 15 هزار خانه به‌طور کامل تخریب شد و هزاران مرکز حساس تخریب شد و بیش از هزار نفر که اکثراً کودک بودند شهید شدند. درحالی‌که همه‌چیز داشت به نفع اسرائیل تمام می‌شد، ورق برگشت و حزب‌الله فاتح میدان گشت.

جنایت‌های داعش هنوز جلوی چشم جهانیان است. سربریدن فرزند جلوی پدر و مادر، زنده زنده کباب کردن مردم و آدم‌خوری تنها گوشه‌ای از جنایات هولناک داعش است، اما نهایتاً این شیطان‌صفتان نابود شدند و به تاریخ پیوستند.

به آتش کشیدن سینما رکس آبادان در مرداد 57 و کشتار وسیع در میدان ژاله در 17 شهریور و کشتن مردم قم در 19 دی، همگی زمینه‌ای شد که ریشه شاه ملعون کنده شود و منجر به فتح بزرگ انقلاب شد. انقلابی که خود منشأ حق‌طلبی‌های دیگر در عالم شد.

تاریخ مشحون از این جنایات است که نشان از استیصال و ضعف دشمن است که سعی می‌کنند شکست درونی‌شان را با خوی وحشیگری جبران کنند اما با این کار ذات پلیدشان برای وجدان‌های بیدار معلوم گشته و محکوم عالمیان شدند و درنهایت پیروز میدان، جبهه حق بوده است. پیامبرانی که لای درخت گذاشتند و اره کردند، امامانی که با غل و زنجیر در سیاهچاله‌های تاریک زندانی کردند، شهید اول و ثانی از بزرگ‌ترین فقهای شیعه را سر بریدند و آتش زدند و به باد دادند اما کتاب‌های این دو شهید هزاران مجتهد پرورش داد و راه حق آبادتر شد.

جنایات اخیر اسرائیل و مقاومت ملت فلسطین را باید از این منظر دید و به این وعده قطعی نصرت الهی ایمان آورد که «وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيزٌ» و دانست که در قاموس خلقت، رحمت و راحتی را باید در دل سختی دید که «إِنَّ مَعَ ٱلعُسرِ يُسرا»

✍🏻نویسنده:حجت الاسلام مهدی شبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *