خانه / طوفان الاقصی / دنیای بعد از طوفان الاقصی
خانه / طوفان الاقصی / دنیای بعد از طوفان الاقصی

دنیای بعد از طوفان الاقصی

مقایسه شرایط جهانی قبل و بعد عملیات طوفان الاقصی.

شکست ترمیم‌ناپذیری که رهبر انقلاب در مورد طوفان الاقصی بدان اشاره کردند، یک بُعدش نسبت ملت‌ها و دولت‌های مختلف دنیا در ارتباط با رژیم صهیونیستی است؛ این بُعد به‌خصوص بعد از بمباران بیمارستان المعمدانی، به شکل ویژه‌ای در دنیا بروز پیدا کرد.

  1. خشم عمومی مردم و قطع ارتباط با اسرائیل: در بسیاری از کشورها و نه‌فقط کشورهای مدافع مقاومت، خشم عمومی از اسرائیل ایجاد شد و تجمعات متعدد و پرجمعیت از تگزاس و شیکاگو تا اردن و مصر و سوئد و فرانسه و … . این حجم از نفرت از اسرائیل به‌صورت طبیعی به همدستان او و مشخصاً آمریکا سرریز کرده است؛ و آمریکا در ذهن مردم به‌عنوان متهم ردیف دوم و حتی اول این جنایات شناخته می‌شود. این کینه‌های بروز یافته را ساده و کم‌ارزش تلقی نکنید، همین فشار افکار عمومی است که حتی مثل فرانسه را هم مجبور می‌کند که این ماجرا را محکوم کند. اردن خروج مردم غزه را اعلام جنگ با خود می‌داند، آذربایجان رفیق و یار غار اسرائیل سفیر رژیم صهیونیستی را اخراج می‌کند، کلمبیا روابط سیاسی خود را به‌طور کل با این رژیم کودک کش قطع می‌کند و … . این‌ها در عرف دیپلماتیک دنیا معنا دارد و آن هژمونی آمریکا و ولیده نامشروعش اسرائیل را که مهروموم‌ها برایش زحمت‌کشیده‌اند را از بین می‌برد. یکی از جدی‌ترین ثمرات از بین رفتن این هژمونی، فشار اقتصادی است که به اسرائیل و حامیانش وارد می‌شود. وقتی در قلوب مردم آزاده دنیا به جهت این جنایات، اسرائیل منفور می‌شود؛ روابط اقتصادی کشورها با این رژیم محدود می‌شود، تحریمش کلید می‌خورد، کالاهایش خریده نمی‌شود و … .

2.امنیت ازدست‌رفته: شهرک‌های اشغالی دیگر آن امنیت سابق را نخواهند داشت. مزیت اصلی که رژیم صهیونیستی برای یهودیان غاصب خود درست کرده بود، همین فضای امن این شهرک‌ها بود. امنیتی که دیگر برای مردم و رژیم اشغالگر کابوس شده است. بی‌شک درصد مهاجرت منفی از اسرائیل بزرگ‌ترین تحول اجتماعی درازدست رفتن سرمایه اجتماعی رژیم اشغالگر است.

3.ضعف و زوال اسرائیل و تحریم ایران: به هر میزان که از قدرت آمریکا و اسرائیل کم شود، به‌تناسب از قدرت تحریم ایران نیز کاسته می‌شود. یکی از ثمرات جدی این عملیات، به فضل الهی کم شدن فشار تحریم‌ها از ناحیه دشمنان ایران است. بسیاری از تحریم‌ها به جهت لابی صهیونیستی نفوذ کرده در تاروپود نهادهای بین‌المللی اقتصادی و شرکت‌های بزرگ اسرائیلی است.

✍🏻نویسنده:حجت الاسلام حسین کاظم زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *