خانه / خانه طلاب جوان / چرا مردم غزه،خانه های خودرا ترک نمی کنند؟!
خانه / خانه طلاب جوان / چرا مردم غزه،خانه های خودرا ترک نمی کنند؟!

چرا مردم غزه،خانه های خودرا ترک نمی کنند؟!

امروز روایت حال و هوای مردم غزه بسیار کلیدی و راهبردی است. صحنه مبارزه دقیقاً همین کوچه‌پس‌کوچه‌های ویران غزه است. واقعاً مردم چرا مانده‌اند؟ چرا حتی پیشنهاد اینکه شمال غزه را خالی کنند و به سمت جنوب بروند را قبول نکردند؟ این‌همه شهید و مجروح هنوز منصرفشان نکرده؟ زنان و بچه‌ها چرا مانده‌اند؟ این دیگر شعار نیست؛ غزه شده کرب و بلا. قوت غالبشان شده موشک. به قول آن روزنامه‌نگار فلسطینی، ماجرای غزه این است که یک شهیدی را یک شهید مداوا می‌کند، یک شهیدی تشییع می‌کند، شهیدی عکس می‌اندازد و در نهایت، شهیدی بر شهیدی نماز می‌خواند. همین مقاومت است که اسرائیل را به جنون رساند و کار را به بمباران بیمارستان المعمدانی کشاند. مردم غزه چرا شهر و کاشانه خود را ترک نمی‌کنند؟ دیشب با یکی از فعالین سیاسی و رسانه‌ای فلسطینی و مرتبط با جوانان غزه راجع به این مسئله به‌صورت زنده گفت‌وگوی تصویری می‌کردیم؛ «خالد فاتح» دبیر جمعیت جوانان فلسطین بود و مطلقاً به چهره‌اش حرف‌هایی که می‌زد نمی‌آمد. توصیف عجیبی کرد بعدازاینکه این سؤال‌ها را پرسیدیم. حرفش این بود که این جمله را این روزها خیلی از اهالی غزه می‌شنوم. طوری که به یک ضرب‌المثل تبدیل‌شده است: کشتگان ما در بهشت‌اند و کشتگان شما در جهنم.

این باور مردم را نگه‌داشته، مردم زیر همین موشک‌هایی که تا به امروز به‌اندازه نصف بمب هسته‌ای روی سر مردم ریخته شده است مقاومت کرده‌اند. از او سؤال کردیم که اصلی‌ترین نیازمندی مردم غزه چیست؟ در ذهن ما این بود که آب و غذا و برق و مواردی ازاین‌دست را با تفصیل بیشتری از این بنده خدا بشنویم؛ اما پاسخش ما را با بُعد جدّی عقیدتی مردم غزه آشنا کرد. ما نیاز جدی به دعای شما داریم؛ هر وقت فرصت کردید برای ما دعا کنید. حال جامعه موحد این است که نگاهش به آسمان است. محاسبه می‌کند، می‌دود، می‌جنگد ولی همه این‌ها زمینه‌ای است برای نصرت الهی.

قابی که باید امروز از غزه روایت شود، بعد حماسه و مظلومیت مردم است. شبیه همان تصویری است که بعد از بمباران بیمارستان المعمدانی بیرون آمد. کنفرانس خبری وزیر بهداشت در بیمارستان؛ دور تا دور شهدای فلسطینی بودند و نشانی جان‌سوز از مظلومیت ملت فلسطین. و در متن این تصویر، وزیر بهداشت پشت تریبون قرارگرفته بود و نمادی از مقاومت و حماسه سازی مردم غزه شد. مظلوم مقتدر امروز کلیدواژه‌ای است که خط رسانه‌ای ما را باید پشتیبانی کند. رهبر انقلاب در توصیف ماجرای امروز غزه، به همین زاویه نگاه صحیح اشاره کردند که باید مراقبت کرد نگاه به بعد مظلومیت، ما از عظمت و قدرت جبهه مقاومت، غافل نکند: (قضایای روزهای اخیر فلسطین به‌ویژه بمباران‌ها و شهادت زنان و کودکان و مردان، دل انسان را مجروح می‌کند اما بخش دیگری از این قضایا نشان‌دهنده قدرت باورنکردنی اسلام در فلسطین است و با لطف و عنایت خداوند متعال این حرکتی که در فلسطین آغازشده است، به‌پیش خواهد رفت و منجر به پیروزی کامل فلسطینی‌ها خواهد شد.)

✍🏻نویسنده:حجت الاسلام حسین کاظم زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *