آفند

پیش دستی حماس در حمله به اسرائیل

چاره‌اندیشی‌های شیطان همواره ضعیف است چراکه مبتنی بر حقیقت نیست. لذا مکر شیطان، دچار مکر الهی می‌شود «و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین». مکر خدا را بخصوص در مورد رژیم صهیونیستی در قضیه جنگ 33 روزه می‌توان دید. رژیم قصد داشت در یک غافل‌گیری، حزب‌الله لبنان را نابود کند اما پیش‌دستی حزب‌الله در به اسارت گرفتن دو اسرائیلی، آن غافل‌گیری را به هم زد و سبب شد که رژیم با آمادگی کاملی برای نابودی حزب‌الله پا به عرصه مبارزه نگذارد و محاسباتش به هم بریزد. امروز هم اسرائیل به دلیل ضعف و اختلافات داخلی نیاز به احیای خود دارد. او با طراحی حمله به حماس حداقل دو هدف را دنبال کرد. اول بازیابی قدرت پوشالی خود و دوم ایجاد وحدت و در واقع ساکت کردن مخالفان داخلی با تمرکز روی دشمن واحدی بنام حماس.

روزهای اخیر در سرزمین‌های اشغالی ایام عید بود، یکی از ده‌ها عیدی که یهودیان در طول سال دارند. هدف اسرائیلی‌ها این بود که بعد از ایام عید، حملات گسترده‌ای را به غزه آغاز کنند. این مطلب وقتی تقویت می‌شود که تحرکات اسرائیل را در ماه‌های اخیر رصد کنیم. ازجمله، حمله به اردوگاه آوارگان جنین در کرانه باختری که این عملیات «خانه و باغ» نام‌گذاری و هدفی آن حمله به شبه‌نظامیان داخل اردوگاه قلمداد شد. اما نکته‌ای که در این عملیات مغفول است این بود که ارتش رژیم صهیونیستی این عملیات را موردی از یک مجموعه قلمداد کرد. مجموعه‌ای که احتمالاً ساقط کردن حماس و دیگر گروه‌های مبارز را به دنبال دارد.

از طرفی طرح حمله اسرائیل به غزه بعد از ایام عید یهودی، نکته‌ای بود که توسط یکی از سران حماس مطرح شد؛ اما پیش‌دستی حماس و طراحی و اجرای عملیات بی‌نظیر طوفان الاقصی باعث سردرگمی اسرائیل گردید. و از نشانه‌های این سردرگمی، ناتوانی در مورد هدف قرار دادن نیروهای حماس و حمله به افراد غیرنظامی و بمباران بیمارستان‌ها و مدارس است.

✍🏻نویسنده:فرهاد نقدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *