خانه / خانه طلاب جوان / اخبار خانه طلاب جوان / راهبرد دین از طریق اجتماعات بزرگ، سامان پیدا می کند

راهبرد دین از طریق اجتماعات بزرگ، سامان پیدا می کند

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح شیروانی، در اردوی مثل خمینی ۲ که به همت خانه طلاب جوان قم و با حضور ۲۰۰ نفر از طلاب سرتاسر کشور برگزار شد با موضوع بلایای کار فردی در صنف روحانیت به طرح بحث خود پرداختند.
ایشان در مقدمه بحث خود، با اشاره به عظمت انسان این طور بحث خود را آغاز کردند که : انسان اقتدارات بی نهایتی دارد و میتواند به شکوفایی های عظیمی برسد. غیر از اهل بیت هم کسانی بودند که به این مرزهای انسانیت رسیده اند.استاد فلاح با بیان ارتباط میان اسلام و نسخه این شکوفایی ها، به هویت طلبه نقبی زدند: طلبه کسی است که این نسخه های نجات بخش را در دست دارد و با راهبری اجتماعی این نسخه ها را محقق می سازد.
ما نباید خودمان را دست کم بگیریم. ما قدرت درگیری و غلبه بر نسخه های شیطانی غرب و شرق را داریم.
مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی، اجتماع مسلمانان و شیعیان را یک آموزه نجات بخش دانستند و با اشاره به بیان ۵۰ سال قبل رهبر انقلاب در ارتباط با زیارت اربعین افزودند: فلسفه زیارت اربعین اجتماع شیعیان در کنار یکدیگر است، چرا که مناسکی نداریم که در آن، این در کنار هم بودن شیعیان رقم بخورد.
اجتماع ما در سطوح مختلف آثار و نتایج بی نظیری دارد و باید در زندگی این در کنار هم بودن را تبدیل به رزق جاری کنیم. این همان اجتماع قلوب و یسارعون فی الخیرات است که بدان دعوت شده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *