با نفستان جدی باشید

درس بخوانید که ملکوت را ببینید! علمی را بطلبید که به دل نور است. طلبه ای که لقمه حرام در معده او وارد شده یا بفهمد مشتبه است و بگیرد و بخورد هیچ گاه نمی تواند مقامی کسب کند. اینجا جایگاه کمال و علم است و راهی است که خدا این گونه انتخاب کرده است. هر کس غیر از این را می خواهد بگذرد و به دنبال کارهای دنیوی برود.

انسان موجود مرکبی از ساعات ایام شهور و سنوات است. هر بطری پر از مایع است که قطره قطره از او کاسته می گردد و هر قطره ای که از او بریزد همان اندازه از مایع کم می شود بنابراین اگر می خواهید افتخار سربازی امام زمان را علیه السلام را پیدا کنید و یک روزی شیخ مفید و شیخ طوسی شوید از حالا باید بفهمید وقتتان چیست و در این زمینه سه نکته را مهم شمرده و لحاظ کنید.

 اول: اینکه برای چه آمده ایم و هدف چیست؟

دوم: حرکت به سوی هدف و کوشش برای رسیدن به آن

سوم: تهیه شرایط وصول به هدف.

گاهی با خودت خلوت کرده و کتاب نفس خود را باز کن کن و دقیق تر از مطالب مشکل مکاسب و کفایه آن را مطالعه کن یک وقت میبینی سر تا پا غلط است! به راحتی دروغ گفته می شود هر حرفی را می زنی هر غذایی را می خوری و به هر خانه ای که دعوتت کردند می روی ….! وقتی بیدار میشوی میبینی عجب نفس بدی تربیت کرده ای! می گویند: در این زمانه نمی شود آدم راستگو باشد و دروغ نگوید در صورتی که این قبیل حرف ها بیهوده است کاری که برای خدا باشد زمان و مکان ندارد ؛زمان و مکان را شیاطین جنی و انسی یاد داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *