خانه / خانه طلاب جوان / نشریه های عهد / برگزیده عهد / آیت الله علم الهدی : آرمان طلبگی باید بیشتر از تعریف طلبه مطرح شود

آیت الله علم الهدی : آرمان طلبگی باید بیشتر از تعریف طلبه مطرح شود

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ، امام جمعه مشهد، عصر امروز(۳بهمن) در نخستین همایش آرمان طلبگی، طلبه آرمانی با بیان اینکه  تبیین جایگاه آرمان طلبگی رسالت اصلی طلاب و روحانیون جوان حوزه های علمیه است اظهارداشت: هر طلبه واقعیتی را  که به عنوان آرمان طلبگی در نظر دارد باید بیشتر از تعریف طلبه مطرح شود.
 امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه آرمان با امید از سه عنصر ایمان، هجرت و جهاد همراه است، تصریح کرد: انسان پس از ایمان به خدا از خواسته های دنیایی و نفسانیات دست می کشد و برای مبارزه علیه باطل جهاد می کند.
وی تصریح کرد: انسان برای رسیدن به آرمان خویش تلاش می‌کند اما مطمئن نیست که به این آرمان دست پیدا می‌کند یا نه بنابراین اگر در راه رسیدن به آرمان، امید به خدا داشته باشد برای رسیدن به آرمانی الهی تلاش کرده است. وی افزود: انسان برای رسیدن به آرمان و آرزوهای خویش تلاش می کند اما مطمئن نیست که به این آرمان دست یابدبنابراین اگر در راه رسیدن به آرزوهایش، امید به خدا داشته باشد رسیدن به آن زودتر محقق می شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر شخص واقعیتی را به عنوان آرمان طلبگی در نظر دارد، اظهار کرد: آرمان طلبگی باید بیشتر از تعریف طلبه مطرح شود لذا در ابتدا باید جایگاه آرمان و آرزو در حوزه تفکر مشخص شود.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: اگر آرمان طلبه در مسیر حقیقت جویی و زمینه برای ظهور حضرت امام زمان (عج) باشدحضرت مهدی موعود (عج) نیز شرایط ترقی وی را فراهم می کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انسان باورمند به حق گرایش پیدا می‌کند، ادامه داد: اگر انسان به خدا امید داشته باشدانسانی آرمان‌گرا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *