خانه / خانه طلاب جوان / خط / برگزیده خط / آخوند انگلیس پسند!

آخوند انگلیس پسند!

(مروری بر فتنه انگیزی یک روحانی نمای شیعه و تبعات آن)

*اشاره:
ماجرایــی کــه مرور می کنید، یک خیمه شـب بازی تأســف بار از سوی کسی  است که خود را در حد پاسخ به استفتائات شیعیان می داند و با دســت آویز قراردادن اختلافات مذهبی به نحوی افراطــی و اهانت بار، خدمتی دوجانبه و همزمان به دشــمنان اصل اســلام و تکفیری های شیعه ستیز انجام داده و می دهد.
هرچند بیان واقعه، حاوی برخی گســتاخی ها و توهین ها به  مقدسـات اهل سنت و همچنین برخی مراجع بزرگوار شیعه اســت، امــا نقل بخش هایــی از آن را برای هشــدار و عبرت آموزی، ضروری یافتیم. چه این که این رویه – با همین غلظت و یا به شــکلی رقیق تر –از ســوی برخــی مبلّغین و کانون های ســنتی در داخل کشــور نیز جریان دارد. امید آنکه غافــلان و ناآگاهان به خود آیند و بیش از این، احساسات مذهبی را خرج فتنــه انگیــزی قــرار ند هنــد *

افتخار برای نشر تهمت و توهین

«پس از مدت ها انتظار و درخواست های متعدد، هیئت خدام  المهدی(علیه الســلا م) مبادرت به چاپ مجدد کتاب «الفاحشه؛  الو ُ جه َ الآخر لعائشــه» نموده اســت. علّت عدم اعلام چاپ اول کتاب این بوده که چاپ نخست، صرفا به دلیل توزیع بین علماء اعلام بوده اســت. کتاب مذکور بیش از هزار صفحه می باشد و حجیم ترین کتابی است که تا امروز در رسواساختن دشمن خدا، عایشه بنت أبی بکر تألیف شده است. کتاب دارای هفت فصل  است، که حساس ترین آن ها فصلی است که ارتکاب زنا توسط عایشه را بیان می کند! و شیخ در این فصل به بیان ادلّه پرداخته و به اعتراضات و ایرادات، پاسخ گفته اند.
در حال حاضر، ۳۵۰۰نســخه از کتاب موجود است و مؤمنین می توانند جهت دریافت کتاب از طریق شماره تلفن های زیر با  دفتر هیئت خدام المهدی(علیه السلام) در لندن تماس بگیرند : … لازم به تذکر اســت که ارسال پستی کتاب تنها در بریتانیا  مجانی می باشد». (پایگاه اطلاع رسانی یاسر الحبیب)

 حمایت انگلیس و ماهی گیری وهابیت
آن روزها که یاسر یحیی عبدالله الحبیب، شیخ خوش پوش انگلیســی روی منبر گرم و نرمش در لندن، تکان می خورد و در ذم ّ أم المؤمنیــن افاضــه می فرمود، نه فقط اهل فن بلکه آنان که دورادور هم چیزهایی از سیاست های بریتانیای کبیر شــنیده بودند و قدیمی ترها که «تفرقه بینداز و حکومت کن» را با پوســت و اســتخوان لمس کرده بودند، با نیشخندی تلخ گفتــه بودند که روباه پیر، باز طعمه ای دیگر برای گرگرفتن آتش اختلافات مذهبی پیدا کرده است. سخنان او بلافاصله در شبکه جهانی یوتیوب قرار گرفت و واکنش های بسیاری را
علیه تشیع در پی داشت. خبرگزاری اهل بیت (ابنا) به نقل از سایت خبری شیعیان عربستان (راصد)، واکنش «شــیخ عبدالعزیز آل ّ الشــیخ» مفتی اول ســعودی را چنین گزارش می دهد: «بعد از اسائه ادب یاسر
الحبیب به أم ّ المؤمنین عایشه، انتشار مذهب تشیع در کشورهای عربی و اســلامی متوقف شده است.» وی در دیدار امروز خود با ائمه جمعه و جماعات مساجد عربستان سعودی گفت: «سخنان یاسر الحبیب، روحانی شیعه کویتی باعث شد تا بسیاری از اهل  سنت که تمایلی به تشیع داشتند، از مسیر انحرافی خود برگشته و راه مســتقیم را برگزینند». آل الشیخ ادامه داد: «مخبرین ما در کشورهای عربی به من اطلاع دادند عده زیادی از اهل ّ سنتی که شیعه شده بودند، به خصوص در شمال آفریقا، پس از گفته های یاسـر الحبیب متوجه شده ّ اند که تشیع، مذهبی باطل است و به مذهب حق برگشته اند.» وی سپس به کنایه اضافه کرد: «شیعیان که خود را پشــت دیوار مظلوم نمایی و شهادت پنهان کرده بودند، دست شان رو شده و مشخص گردید که اینها قومی خبیث هستند. سخنان
الحبیب، نعمت و عنایتی از سوی خداوند بود تا باطن واقعی شیعیان روشن شود.»

اما سخنان موهن و نابخردانه شــیخ، مشکلات بسیاری برای شــیعیان کویت و عربســتان نیز به بار آورد. علمای شیعه این دو کشور ـ از جمله «شیخ عمری،» «شیخ حسین معتوق، «شیخ حسـن صفار»، «شیخ علی آل محسن»، «شیخ عبدالجلیل السمین»، «شیخ نمر» و «سیدهاشم السلمان» ـ مواضع سختی در برابر وی گرفته و او را از خود طرد کردند. جالب این که در پی ایجاد برخی فشــارهای حقوقی بر وی، دولت انگلستان و سازمان های به اصطلاح حقوق بشری این کشور، او را مورد حمایت ویژه خویش قرار دادند.
اصرار دوباره؛ سفاهت یا خیانت؟
شیخ نیز در ۱۷رمضان المبارک ۱۴۳۲و در سال روز فوت أم المؤمنین عایشه، مراسم جشنی دوباره به این مناسبت بر پا کرد و پس از ذکر ادلّه خویش برای اثبات نفاق و هرزه گی و … درمورد همســر پیامبر اسلام!، ســخن خود را با این توصیه استراتژیک! به پایان رســانید که:

«جشن گرفتن به مناسبت هلاک عایشه،ضرورتی دینی اســت؛ چه این که روز هلاکت عایشــه، پیروزی اسلامی عظیمی به شمار می رود». سایت وی نیــز با افتخار تمام در این باره گــزارش می دهد: «لازم به ذکر است که شــبکه ماهواره ای “فدک” این جشن مبارک و وقایع آن را پوشــش داده و پخش نمود. ضمن
این که در بالای صفحه شــبکه نیز شــعار “الله اکبر … عایشه فی النار” برای اولین بار در تاریخ شــبکه های
تلویزیونــی قرار داده شــد! و در فواصل مختلف برنامه، سرودهایی به مناسبت و شــادی از هلاکت رأس الکفرعایشه و شکر نعمت برائت از او، پخش گردید» .
با این که اقدام قبلی شـیخ سفیه، کاملا علیه شیعیان تمام شــد و آتش اختلافات مذهبی را برافروخت و در
آســتانه قیام های منطقه ای، نزاع هــای بین المذهبی را بــه اولویت اول موضع گیری ها بدل ســاخت، او در این مراسم دوباره هم بر استقامت خویش برای پیگیری مداوم این مراســم، تأکید کرد:

«وضع این امت، قبل از جشــن، چیزی بود و پس از جشــن، چیز دیگری است. امور و وقایعی بســیار تغییر کرده تا مردم، هرچه بیشــتر از ظلمات دشمنان اهل بیت علیهم السلام دور و به نور ایشان نزدیک گردند».

 به نقل سایت شیخ، وی در خاتمه، پایان تعلیقاتش که آن را “کاروان دشمنان عایشه” در مقابل “کاروان فرزندان و یاران عایشه” نامیده بود، اعلام نموده و از خدای متعال، توفیق برگزاری جشــن در سال آینده را خواستار شد.

 طنز خودبزرگ بینانه و گستاخی بی سابقه

و این تعلیقه، پاسخ های هتاکانه او به مراجع و علمای ئبزرگ شیعه را در برمی گرفت که علیه اقدام فتنه برانگیز و نسنجیده او موضــع گرفته بودند. از جمله حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته) در ابتدای درس خــارج خویش در تاریــخ ۱۱مهر ۱۳۸۸فرمودند: «اخیــراً یک آدم بی ســواد و روحانی نمای مقیم لندن، به نام شـیعه، به مقدســات بعضی از مذاهب اهانت کرده،
نسبتهای ناروای عجیبی به یکی از همسران پیامبر  داده و فحاشی عجیبی به برخی از آنان نموده است… این
آدم یا مزدور و مأمور اســت و یا ســفیه و دیوانه. اما از او نادان ّ تر، بعضی از علمای وهابی هستند که به استناد این حرف، گفتند: شیعیان، باطن خودشان را ظاهر کردند»!
شیخ با خودبزرگ بینی و بی ادبی حیرت انگیز در پاسخ به فرمایشات این مرجع معظم، قسمت بیست وپنجم
تعلیقه اش را نگاشت: «علّت استعمال این الفاظ زشت توســط ناصر مکارم، حساب های شــخصی است؛ زیرا
چندسال پیش از ما پیرامون تقلید او سؤال شد (سؤال و جواب در سایت، موجود است) و پاسخ دادیم که تقلید
او را مبرء الذمه نمی دانیم. و در سؤال دیگری گفتیم که نظر شخصی در کار نیست و ما تنها تقلید از او را صحیح
ندانســتیم. به این دلیل که ایشــان در مقابل ظلم های واقع شده در ایران، سکوت اختیار می کند و به حکومت
ســتمگر، تمایل دارد! ضمن این که أعلم هم نیست تا بتوان از او تقلید کرد. ظاهراً ُ این جواب و همچنین برخی ردود علمی ما در دروس “قواعد فقهی” – که بعضا آراء نامبرده و غیر او را  با احترام کامل و سیاق علمی، رد می کردیم – به مکارم رسیده و او مسئله را شخصی گرفته و و مترصد فرصتی بوده تا انتقام بگیرد»!! (سایت اطلاع رسانی یاسرالحبیب)
گذشته از طنز خودبزرگ بینانه ای که در عبارات فوق، موج می زند، بی ادبی بی سابقه و گستاخی مثال زدنی
او، ذهن ها را هرچه بیشتر به سمت دو احتمال موجود در کلام مرجع بزرگوار، سوق می دهد: «این آدم، یا مزدور و مأمور است و یا سفیه و دیوانه».
فتوای تاریخی و تغییر فضا
امـا وهابیون که خود، سر در آخور انگلیسی دیگری دارند و همواره با چسباندن برچسب و اتّهام به شیعه، در جستجوی شاهد مثال در میان شیعیان می چرخند، آن چنان خوشحال شده و نان خود را به تنور داغ هیئت خدام المهدی چسباندند که شاید تا سال ها فرصت مشــابهی بــرای تخریب چهره تشیع در میــان جمهور مسلمانان نیابند. و جالب این که شــیخ انگلیس پسند، علّت جنجال و هوچی گری وهابیت علیه تشیع و شیعیان، براساس سخنان و مکتوباتش را ناشی از عمق علمی کار خویش دانســته است: «سـخنان ما عادتا دقیق و مستند به دلیل و برهان است و درباره آن تحقیق میکنیم، و وهابیون میبینند این کلام ماست که واقعا با آن چه از  ائمه ما علیهم الســلام رسیده و در منابع و کتب ما آمده، موافقت دارد».
نهایتآ این دســت موضــع گیری ها کــه باعث ورود فشارهای فراوان به شیعیان عرب نیز شده بود، استفتائی
را از ســوی جمعی از علماء و فرهیختگان شیعه منطقه احساء عربستان، در پی داشت. و این چنین بود که مقام
معظم رهبری در پاسخ فرمودند: «اهانت به نمادهای برادران اهل سنت از جمله اتّهام زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع، شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سـیدالانبیاء پیامبر اعظـم – حضرت محمد
صلّی الله علیه وآله – می شــود.» فتوایی که از شــبکه ماهــوارهای “الجزیره” گرفته تا روزنامه “الانباء” کویت،  سایت پرمخاطب “محیط”، روزنامه های “السفیر” لبنان و “الحیات” چاپ لندن و سایت رادیو تلویزیون مصر و … به انعکاس درآمد و مورد تحلیل قرار گرفت. حتی احمد الطیب، شــیخ الازهر در بیانیه ای رسمی، این چنین به فتوای رهبر حکیم انقلاب، واکنش نشــان داد: «با تمجید و خرســندی، فتوای مبارک حضرت امام
علی خامنه ای را در خصوص تحریم اهانت به صحابه رضــوان الله علیهــم یا تعـرض به همســران حضرت
رسـول(ص) دریافــت کــردم. این فتوایی اســت که با دانش صحیح و درک عمیق از خطرناکی آن چه که
اهل فتنه انجام می دهند، صادر شــده و بیان گر علاقه و اشــتیاق به وحدت مسلمانان اســت. آن چه که باعث می شود بر اهمیت این فتوا افزوده شــود، آن است که عالمی از علمای بزرگ مسلمان و از بزرگ ترین مراجع شیعه و به عنوان رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران، چنین فتوایی را صادر کرده است. من از جایگاه علم و با  توجه به مسئولیت شرعی ای که دارم، می گویم تلاش بــرای وحدت مسلمانان، واجب اســت و اختلاف بین
پیروان مذاهب اســلامی باید به اختلاف نظر بین علما و صاحب ّ نظران محدود بماند و به وحدت امت اسلامی،
لطمه نزند که خداوند فرموده است: “ولا تَنازعوا فتفشلوا و تَذهب ریحکم و اصبروا إن الله مع الصابرین».

هرچند که در این میان، واکنش شبکه های رسانه ای وهابیت مانند “العربیه” معلوم بود: سانسور و سکوت!

یاسر الحبیب کیست؟

یاســر یحیی عبدالله الحبیــب» روحانی جوان کویتی، متولّد ۱۹۷۷میلادی (۱۳۵۵شمسی) و فارغ التحصیل
رشته علوم سیاسی از دانشگاه کویت است. سه سال از راه  اندازی «هیئت خدام المهدی» در کویت نمی گذشــت که تندروی های شیخ ۲۵ساله، دولت کویت را بر آن داشت تا هیئت را پلمپ و او را روانه زندان کند. اما الحبیب که گویا از همان ابتدا مورد توجه انگلیسی ها قرار گرفته بود، ناگاه سوژه سازمان های حقوق بشری در انگلستان
و وزارت خارجه آمریکا شد و این گونه، پس از سه ماه، مورد عفو دولت کویت قرار گرفت! شیخ که از زندان آزاد
شد، بساطش را جمع کرد و با اخذ پناهندگی، عازم شمال بریتانیا گردید. دو ســال بعد، ســاکن لندن شده و حیطه فعالیت های خود را به شدت گســترش داد. روزنامه ای با نام shianewspaperبه طبع رساند و حوزه علمیه «امامین عســکریین» را در لندن به راه انداخت. بعدتر اما برای آن که سخنان فتنه گرانه اش بهتر شــنیده شود، شــبکه ماهواره ای «فدک» را نیز با حمایت انگلیسی ها تأسیس نمود و در سال ۲۰۱۰نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیه ای بزرگ به نام «حسینیه سیدالشهدا» منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، مؤسسه رسانه ای، شبکه ماهواره ای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی قرار داد.
انتباه
واقعیت این است که حمایت انگلیسی ها از جریان افراط گری شیعی نمــا در کنار حمایت بی شــائبه از جریـان افراط گری تکفیری وهابی، یــک قیچی خطرناک علیه مصالح اسلام و مسلمین به وجود آورده
اســت. امــا در این میان، آن چه جای ســؤال دارد این کــه چرا برخــی “آقایان” در قم، بایــد حامی این گونه شــبکه های ماهواره ای شیعه نما باشند و در سایت رسمی شان، لینک و لوگوی آنها را قرار داده و مورد
حمایت مادی و معنوی خویش قرار دهند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *