خانه / خانه طلاب جوان / پژوهش مکتب امام (ره) / نقش حوزه و طلاب انقلابی در غلبه نرم افزاری بر هیمنه ی استکبار

نقش حوزه و طلاب انقلابی در غلبه نرم افزاری بر هیمنه ی استکبار

گفتگو با استاد مهدی شبان

اشاره: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی بر غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ آمریکا تاکید کردند و این خواسته را از جوانان انقلابی و نخبگان مؤمن مطالبه کردند.
در گفتگو با حجت الاسلام مهدی شبان مسئول واحد مکتب امام خانه طلاب به نقش حوزه و طلاب انقلابی در تحقق این مطالبه پرداخته ایم. در راستای این صحبت حضرت آقا، کار اصلی که ما باید در غلبه نرم افزاری بر هیمنه استکبار انجام دهیم قاعدتا اول باید مفهوم این جمله روشن شود که اصلا غلبه نرم افزاری چیست؟

غلبه سخت افزاری مشخص است شما با موشک تانک اسلحه و… از طرف مقابل انتقام میگیرید، از آمران یا عاملان هر کدام که باشد فرقی ندارد؛ اما این انتقام، انتقامی عمیق تر، دقیق تر، راهبردی تر و موثر تر است به این معنا که شما یکبار از فرد کشنده انتقام می گیرید و یک بار هم از فکر کشنده؛ فکر به این معنا که دشمن آمده و فکر خودش را دارد غلبه میدهد در منطقه، یعنی آمریکا یکی از راهبردهایش برای پیشبرد کارهای سخت افزاری و نرم افزاری همین بحث های نرم افزاری است.

نرم افزار به معنای اینکه فکر آمریکایی و غربی را می آید جلودار کارهای سخت افزاری اش قرار میدهد تا از این طریق جاده صاف کن کارهای سخت افزاری اش باشد و اگر ذهن ها را نتواند همراه کند کارهای عملی و سخت افزاری اش پیش نمی رود؛ در مقابل هم ما باید در همین وزان مقابله کنیم یعنی علاوه بر غلبه سخت افزاری ما باید به لحاظ فکری و نرم افزاری بتوانیم نشان دهیم که آمریکا قدرتی که دارد از خودش به تصویر میکشد قدرت حقیقی نیست قدرت پوچی است که با شعار و سروصدا میخواهد خودش را به اثبات برساند خب این فهم و نشان دادنش کار میخواهد.

در واقع سختی هایی را دارد؛ چون در فضای رسانه ای امروز که در واقع رسانه زده است و تحت تاثیر رسانه های غربی است اکثر ذهن ها با همین شعارها ذهنیت شان تغییر میکند و فکر میکنند آمریکا کاره ای هست و قدرتی دارد و باید در مقابلش احتیاط کرد. ما اگر بتوانیم این فکری که میخواهد غالب بشود بر ذهن ها را خنثی کنیم یک نمونه از غلبه نرم افزاری ست.

در واقع در غلبه نرم افزاری میخواهیم غلبه فکری پیدا کنیم غلبه فکری به معنای اینکه ذهنیت مردم خودمان و بعد مردم جهان علیه آمریکا مجهز شود و آمریکا را چیزی نپندارند وقتی این فکر در جامعه کاملا سرایت پیدا کند و تثبیت بشود آمریکا کاری نمی تواند بکند؛ نگاه کنید آمریکا می آید و از طریق همدستی با اعراب و بعضی از کشورهای منطقه کارهایی انجام می دهد تا حضور نظامی خودش را تثبیت کند اگر این ارتباطات نباشد او نمیتواند به اهدافش برسد و ما باید این را خنثی کنیم.

در این راستا کاری که از نخبگان و طلاب و حوزویان بر می آید این است که گفتمان انقلاب اسلامی و معارف انقلاب اسلامی که در واقع پشتوانه این نرم افزار است را خوب در جامعه بروز دهیم یعنی اذهان باید تحت تاثیر این گفتمان قرار بگیرند گرچه این گفتمان به صورت اجمال در جامعه مطرح هست اما بروز و ظهور این گفتمان باعث غلبه نرم افزاری بر دشمن می شود نقش اصلی که طلاب در این زمینه میتونن بر عهده بگیرند این است که سعی کنند گفتمان انقلاب اسلامی که همان گفتمان مقاومت است و سردار سلیمانی دنبال میکرد این را در اذهان خوب جا بزنند، این پشتوانه ای می شود برای تمام انتقام های دیگر؛ چون انتقام یک فرایند است و یک نقطه خاص نیست که با کشتن یک نفر تمام شود، در فرایندی قرار است این انتقام گرفته شود و باید تمام اذهان و افکار همراه بشوند یعنی باید فضای جامعه گفتمانش به سمتی برود که آمریکا را عددی به حساب نیاورند و علیه فکر و عمل آمریکایی و وسط میدان باشند.

وقتی گفتمان و اذهان اکثریت جامعه به سمتی حرکت کند قطعا خود بخود آمریکا نمی تواند حضور داشته باشد ولو اینکه موشک و ابزار نظامی هم داشته باشد.

انتقام واقعی خون سردار دلها، وقتی گرفته میشود که همگان، همانند او پوچی استکبار را ببینند و دل به او نبندند و با تمام جان علیه او قیام کنند. در این صورت تحقق اهداف او رقم خورده و این انتقام اصلیست.
وقتی که جوان ما، به نیرو و استعداد الهی نهفته شده در خود ایمان عمیق بیاورد و مدیر ما توجهش را بجای غرب، معطوف به استعدادهای درونی نماید. آن روز انتقام کامل گرفته شده است، چرا که دیگر استکبار، امیدی به نفوذ نخواهد داشت و اساسا قدرت جبهه حق را به عیان مشاهده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *