خانه / خانه طلاب جوان / پژوهش مکتب امام (ره) / کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت
طرح اندیشه

کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت

کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت محصول مباحثات جمعی اعضای خانه طلاب جوان می باشد و نوشته ی دست علی مهدیان می باشد. این مجموعه خودجوش، ماموریت خود را اقامه مکتب امام در حوزه علمیه از طریق گفتمان سازی و جریان سازی قرار داده است. لذا به لحاظ معرفتی هم تمرکز اصلی این تشکل روی اندیشه های حضرت امام و مفسر و تفصیل دهنده این مکتب یعنی رهبر انقلاب می باشد.
اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی که در کلمات امامین انقلاب، تجلی پیدا کرده است، از عمیق ترین ابعاد هویت انقلاب اسلامی است که بدون اتصال به آن، قدرت فهم راهبردهای انقلاب و به تبع نصرت این جریان الهی محقق نخواهد شد.
این کتاب به تبیین مساله پیشرفت انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته می پردازد، اما این بررسی یک کاوش آماری و بر اساس ارقام و اعداد نیست. کتاب تلاش می کند با توجه به مبانی و منظومه فکری حضرت امام و رهبر انقلاب و با توجه به تراث حکمی و عرفانی که شالوده فکری حضرت امام را شکل می دهد، مساله پیشرفت انقلاب اسلامی را تبیین و اثبات کند.
بر اساس این تحلیل، اصلی ترین راهبرد مقطع کنونی انقلاب هم، اندیشه مقاومت دانسته شده است. مقاومتی که ناظر به حفظ حقیقت انقلاب اسلامی توسط امت معنا پیدا می کند.

این کتاب محصول کارجمعی خانه طلاب هست که حاصل فکر و تحصیلشان رو به ظهور و بروز برسانند.
این کتاب در اثبات ۳ ادعاست تا خلأ اندیشه ای کف صحنه امروز را پر نماید:
ادعای نخست: ایران بعد از انقلاب با ایران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست نه اینکه وضعش بهتر باشد. مثل اینکه شما یک انسانی را با یک حیوانی بخواهی مقایسه کنی اصلا در یک رتبه نیستند. مثل اینکه بگویی او گربه تر است. اصلا گربه نیست یک انسان است که در رتبه برتری قرارگرفته است.
ادعای دوم: ایران دهه نود با ایران دهه شصت قابل مقایسه نیست. دهه شصت که برای ما خیلی عزیز و الهام بخش است زیرا دهه تلائو و جوشش انقلاب است اما پیشرفت انقلاب با یک شیب خطی نیست بلکه یک جهش در پیشرفت داریم.
ادعای سوم: دستاورد ما تا به امروز به خودی خود امیدبخش است نه اینکه چون تا اینجا آمدیم بقیه مسیر را هم می توانیم برویم بلکه چیزی که بدست آوردیم به تنهایی کافی است برای امیدواری به آینده.مثل اینکه شما در طراحی یک خودرو، موتور آن را بسازی به تنهایی امیدبخش است تا اینکه بگویی ببین سپر را ساختی پس چرخ ها را هم می توانی بسازی.

خرید کتاب کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *