خانه / خانه طلاب جوان / اخبار خانه طلاب جوان / نامه خانه طلاب جوان به دکتر ظریف

نامه خانه طلاب جوان به دکتر ظریف

حاضریم سالمندان کرونایی اروپایی و آمریکایی را پرستاری کنیم.

هو الذی خلقکم من نفس واحده(اعراف/١٨٩)

بنی آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند

خدمت وزیر محترم خارجه جمهوری اسلامی ایران
جناب اقای دکتر ظریف
با سلام و احترام

با توجه به عدم رسیدگی مناسب به سالمندان و نیازمندان مبتلا به کرونا در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به حکم وظیفه انسانی بر خود لازم میدانیم که به یاری این دسته از بیماران اقدام کنیم و از هرگونه کمکی در جهت نجات جان آفریدگان آفریدگار مهربان دریغ نورزیم.

بدین منظور با توجه به تجربه موفق نظام سلامت کشور و گروه های جهادی مردمی در مهار و درمان بیماری کرونا از جنابعالی تقاضا داریم تا شرایط اعزام طلاب جهادی برای همراهی و کمک به بهبود این بیماران یا دعوت از این بیماران جهت مداوا در داخل کشور یا هر نوع اقدامی جهت کمک به این عزیزان را که صلاح میدانید، فراهم نمائید.
پیشاپیش از زحماتتان متشکریم.

17 دیدگاه

  1. با سلام
    خیلی خوشحال شدم از شنیدن این خبر خدا رو شکر که روح جهاد و ایثار هنوز زنده است.
    خواهشمندم بخاطر خدا و نیت پاکتون و دوری ازگناه چون سالمندان اروپایی و آمریکایی بی حجاب هستند و مشروب خوار عزمتون جزم کنید و بیاری انسانهای بیگناه و مظلوم دروازه غار تهران برید یا اگر اهل سفر هستید به کمک مردم سیستان و بلوچستان بروید یا کولبرهای بانه اینها مسلمان هستند و باغیرت و با حجاب چراغی که به خانه رواست
    البته که خدا از نیات انسانها باخبر است
    یا علی مدد
    یا الهی و ربی من لی غیرک

  2. تبلیغات رسانه ای یا نامه
    ۱- طلاب محترم چگونه به این نتیجه رسیده اند که در اروپا و آمریکا به بیماران رسیدگی لازم صورت نمی پذیرد که ناگهان به فکر سفر اروپا و آمریکا افتاده اند ؟؟ ایران هم به اندازه کافی بیمار کرونائی دارد که رسیدگی مناسب ندارد و البته نتایج درمانهای طب اسلامی آن طلاب جوان را همه دیده اند !
    ۲- اگر در کشورهای اروپائی و آمریکا رسیدگی لازم صورت نمی پذیرد ، در کشورهای فقیر که وضع به مراتب بدتر است ! چرا طلاب جوان تقاضای کمک رسانی به کشورهای فقیر نداده اند !
    ۳- تقاضائی مطرح کرده اید که می دانید نه در ایران و نه در کشور میزبان با آن موافقت نمی شود ! و تنها هدفتان تبلیغات رسانه ای و در مرحله بعد مدعی شدن است که بله ، آماده کمک بودید اما نپذیرفتند !!! سوال این است که اگر صداقت داشتید چرا بدون تبلیغات یک نامه به وزارت خارجه ننوشتید !
    ۴- کمک رسانی تان چگونه است ؟؟ روغن بنفشه ، عنبر النسا ، یا دعای . . . ؟؟
    با این نامه تبلیغاتی فقط نتیجه عکس خواهید گرفت و همه به میزان هوش شما پی خواهند برد !!

  3. سلام
    چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است لطفا به اینهمه سالمند و کودک محتاج کمک در ایران که در قم و تهران برسید کسانی که حتی نمی توانند از عهده کوچکترین کارهای خود برایند کودکان مراکز کودکان اسنثنایی سالمندان کهریزک
    لازم نیست حالا ایران هم نمی خواهید بمانید و عزم سفر دارید
    و ایا چرا امریکا و اروپا؟
    چرا چین و هند و آسیا سفر نکنید ؟

    • حسین کاظم زاده

      سلام روشنه برادر که این جا کسی به خاطر سالمندی از درمان محروم نمی شه. اتفاقی که داره در غرب خیلی ساده اتفاق می افته. کلیپ امروز فارس از کهریزک رو ببینید واقعا افتخار تمدنی ماست.
      این اتفاق در چین و هند و این کشورها نیست. خوب

  4. سلام
    در رابطه با نامه خانه طلاب جوان به دکتر ظریف در موضوع سالمندان
    پیشنهاد میشود که در شبکه های اجتماعی افراد به صورت تکی هم این کار رو انجام بدهند ، صفحات به زبان های مختلف دنیا باشد
    و هر طلبه و یا جهادگری که امکان اسکان شخصی را در ایران دارد(سعی کند امکانات رفاهی و .. را ذکر کند و آشنایی با زبان خارجه و ..) و یا امکان سفر به کشوری را دارد اقدام کند

  5. سلام
    اگه میخواین برین آمریکا زندگی کنیدو پول ندارین مردونه اعلام کنید کل ایران براتون بسیج میشن
    ولی اگه هدفتون خدمت به خلق خداونده توی همین ایران مثلا سیستان و بلوچستان خیلی به کمک احتیاج دارند. این نامه شما فقط و فقط توهینه به مملکت عزیزمون وخار شموردن ایرانه امیدوارم خاک سیستان و بلوجستان بره تو چشمتون که به فکر خاک کشورهای دیگه نباشین مرگ بر نامردهای روزگار مرگ بر بیفکران روزگار

  6. لطفاً سالمند کهریزک و سالمندان ایران را دریابید،

    • به عنوان یک نماینده کوچک از طرف خانه طلاب جوان به همه پیام های شما و پیام های احتمالی آینده پاسخی جهت رفع برخی شبهات میدهم:

      گروه جهادی محبین ائمه که تقریبا از سال ۷۹ شکل گرفته تجربیات زیادی در عرصه های مختلف داره و تا امروز هرجا نیاز به کمک ویژه بوده حضور داشته(زلزله و سیل و …) و برای مشورت و پیش بردن فعالیت های خود متخصص برای مشورت در زمینه های مختلف جهت خدمت رسانی داشته و دارد و همواره این خدمت رسانی علیرغم نگرفتن کمک از دستگاه های دولتی و سازمانی، با همکاری و هماهنگی سازمان های دارای مسئولیت انجام میشده است. در خصوص همین گرفتاری اخیر یعنی بیماری کرونا در حال حاضر نیروهای این گروه جهادی در همه شهرها (هر نیرو در شهر سکونت خود) در قالب مجموعه های مختلف حضور دارند و در حال فعالیت جهادی هستند و در عین حال با خانه طلاب جوان در ارتباط و در حال انتقال گزارش از شهرهای مختلف هستند. بنابراین تقریبا این مجموعه از اوضاع همه شهرهای ایران مطلع میباشد.

      در خصوص کهریزک: بعد از توصیه های دیگران که امیدوارم از روی خیر خواهی بوده باشد …، این مجموعه نماینده ای به صورت حضوری به آسایشگاه کهریزک فرستاده تا از اوضاع آنجا اطلاع حاصل شود.

      در خصوص رفتن به اروپا و آمریکا: اگر مضمون نامه را خوب دقت کرده باشید و همچنین مضمون نامه قبلی به دکتر قدیر ، در نامه تلاش شد تا همه وضعیت هایی که امکان خدمت رسانی باشد، در نامه ذکر شود تا حجت را تمام کرده باشیم.در این نامه نوشتیم که آن سالمندان را برای مداوا به ایران هم بیاورند ما حاضر به پرستاری هستیم.در نامه قبلی هم خواستار حضور در بیمارستان حتی به عنوان نیروی خدماتی شدیم و آن را ذکر کردیم که حتی اگر نیاز است آن جا هم حاضر به خدمت رسانی باشیم.
      عجیب است که بعضی ها فقط این قسمت را میبینند و سودای سفر های خارجی در این اوضاع اسفبار کشور های اروپایی که نه به کسی خدمتی میدهند و نه حتی میتوانند جوابگوی مردم خودشان باشند ، را به این مجموعه میچسبانند. البته عده اندکی اینگونه فکر میکنند و این متن هم برای همان عده اندک است.

      من در آخر چند آماری که خودم دارم بعد از قرارگاه جهاد گران سلامت از روحانیون و حضور آنها در بیمارستان ها میدهم ، دیگر مجال ذکر تقدیر دکتر حریرچی و مسئولین دیگر نیست.
      ۱۵۰۰ شیفت حضور در بیمارستان. فقط در بیمارستان های قم، به صورت سه شیفت در روز.
      ۱۴۰۰ ساعت / نفر توزیع بسته های غذایی برای نیاز مندان و سالمندان و پخش آنها درب منازل
      بنده از بقیه آمار بی اطلاع هستم.

      • متاسفانه همینطور بدون شناخت حرف زدن شده کار هر روزمون، این گروهی که این نامه رو به وزیر خارجه نوشته اولین گروه خودجوش و جهادی هست که برای کرونا وارد میدان شد و با ارائه و اجرای طرح های متنوع و کارآمد مانند شیفت در بیمارستان به عنوان کمک پرستار و توزیع اقلام بهداشتی و طرح های زیادی که از سایت ها قابل رصده اولین گام ها رو در راستای خدمت به مردم در برابر این ویروس منحوس برداشته و مانند یک الگو موفق باقی گروه ها رو فعال کرده.
        گروهی که بیش از ۱۰ سال ایام عیدشون رو تو محرومترین نقاط ایران مشغول خدمت رسانی بوده و در هر مصیبتی من جمله سیل و زلزله و… با کارهاش تسلای دل غمدار مردم بوده، رو نمیشه با این حرف های خام و نسنجیده متهم کرد.

      • هوای نفس
        اقدام پوپولیستی

        مسلمانان زیادی به کمک شما نیاز دارند. در سیستان و جاهای دیگر . می خواهید بروید به مسیحیان و مشرکان کمک کنید (اگر قصدتان واقعا کمک باشد !) !

        هم به لحاظ محتوایی و هم به لحاظ ظاهری این نامه با مبانی اسلام مغایر است. اف بر شما

        • اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
          بسم الله الرحمن الرحیم

          ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیه الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیراً

          چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید همان افراد (ستمدیده‌ای) که می‌گویند : خدایا ! ما را از این شهر که اهل آن، ستمگرند، بیرون ببر و برای ما از طرف خود، سرپرست قرار ده و برای ما از طرف خود، یار و یاوری تعیین فرما

          و در جای دیگر خداوند می فرماید

          الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ
          همان کسانى که پیامهاى خدا را ابلاغ مى کنند و از او مى ترسند و از هیچ کس جز خدا بیم ندارند.

          خِیارُ أُمَّتی مَن دَعا إلَى اللهِ تَعالى و حَبَّبَ عِبادَهُ إلَیهِ
          بهترین امت من کسی است که (مردم را) به سوی خدای متعال فرامی ‌خواند و بندگان را نزد خداوند محبوب می ‌کند

          سلام دوست عزیز

          ۱٫ اولا آقای محترم اگر موعتقد به اسلام هستید اسلام فرموده است نامه های خود را با بسم الله شروع کنید

          ۲٫ آیا شما از هوای نفس این جماعت انقلابی خبر دارید که به اینها تهمت می زنید. این جمع همان جمعی است که در سخنرانی آقا مورد تمجید قرار گرفتند. این جمع همان جمعی است که اولین گروهی بود که پا به عرصه کرونا گذاشت . از شما دوست عزیز می پرسم شما چه اقدامی در این موج اول کرونا انجام دادید؟ من پسر یکی از همین مردان غیور هستم پدر من چند شبانه روز به خانه نیامد . شما در موج اول چندشبانه روز به خانه تان نرفتید و در بیمارستان مشغول کار بودید؟ پدر من در موج اول به دلیل کار کردن در بیمارستان ها کرونا گرفته بود و سخت بیمار شده بود . آیا شما از او عیادت کردید ؟ یا از او لفظا تشکر کردید ؟

          ۳٫ من درباره ی پوپولیستی نمی دانم و در این حوزه اظهار نظر نمی کنم

          ۴٫ آقای محترم می شود بگویید در سیستان و جاهای دیگر یعنی کجا ها ؟ آقای محترم شما می دانسته اید این جماعت گروه جهادی دارد؟ یا می دانسته اید که اینها کمک های میلیونی برای بشاگرد جمع میکنند؟ آیا شما اصلا می دانید بشاگرد کجاست؟ همان جایی است که امام خمینی فرمود سربازان امام زمان {عجل الله } از آنجا ظهور می کنند. آقای محترم شما در جریانید که همه ساله جهادی محبین جهاد با خدا می کنند و در عید در روز هایی که شما در حال عیددیدنی هستید از این چیز های دنیایی چشم می پوشند و در دره ها و کوهستان ها به اردوی جهادی می روند.

          ۵٫ آقای محترم آیا شما علم غیب دارید که می گویید این جماعت جوان و انقلابی نمی خواهند واقعا به کمک سالمندان آنجا بروند . آیا از درآمد این عزیزان غیورمند اطلاع دارید که به ایشان تهمت پول پرستی و مال دنیا می زنید؟

          ۶٫ فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ إِمَّا أَخٌ لَکَ فِی الدِّینِ وَ إِمَّا نَظِیرٌ لَکَ فِی الْخَلْق‏

          امام علی (علیه السلام):آنان(مردم) دو دسته‌‏اند: یا به دین با تو برادرند و یا به آفرینش با تو برابرند.

          ۷٫ یکی از وظایف طلاب تبلیغ دین است. آیا شما می دانید که این نامه در بیشتر خبرگزاری های آن ور آبی غوغا کرده است؟ آیا می دانید اگر مسیحیان ببینند که مبلّغ های مسلمان به کمک شان آمده اند چه می شود سیل مسلمان شدن مسیحیان شروع می شد . همان کاری که پیشه ی امام علی ( علیه السلام ) بود که اسلام را از طریق قلب ها رواج دهیم

          تیره روزان جهان را به چراغی دریاب که پس از مرگ ترا شمع مزاری باشد

          وَاعْبُدُواْ اللّهَ وَلاَ تُشْرِکُواْ بِهِ شَیْئًا
          و خدا را بپرستید و هیچ چیز را همتای او قرار ندهید

          و اعدوالهم ما استطعتم من قوه
          ای مسلمانان، تا آخرین حد امکان در برابر دشمن نیرو تهیه کنید.

          محمد اخباری آزاد
          و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

  7. با سلام
    بهتر بود قبل از اینکه این گروه رو به شیفته سفر به اروپا بودن و بی توجهی به مردم بنوازید کمی هم از سابقه شان تحقیق می‌کردید.
    این مجموعه پس از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران شاید اولین گروهی بوده که بصورت بسیار رسمی و تشکیلاتی در جهت خدمت رسانی به مردم در شهر قم و بعد از آن در جهت فعال کردن گروه ها درکشور فعالیتش را شروع کرده.
    فعالیت های شبانه روزی و بی وقفه ای که هنوز هم ادامه دارد با شیفت های شبانه روزی در بیمارستان های قم، توزیع اقلام بهداشتی و تهیه مایحتاج سالمندان و قشر آسیب پذیر و تحویل درب منزل و…
    گروهی که بیش از ۱۰ سال است ایام عید را در محرومترین نقاط ایران مشغول سازندگی و مجاهدت است این وصله ها نمی چسبد.
    در جواب دوستانی هم که موردی برخی نقاط را نام بردند باید گفت که از قبیل این گروه در همان شهر ها و اماکنی که نام بردید هم وجود دارد بهتر است از همان طریق پیگیر شویم.
    از همه ی این ها گذشته این نامه به نظر خودم جواب بسیار خوبی بود به آن مسؤولین ظاهر فریب غربی که مثل خر در گل کرونا فرو رفته اند و از تأمین اولیات درمانی برای بیماران خود درمانده اند و با کمال پررویی برای درمان در ایران ابراز نظر می‌کنند و در اوج ناتوانی ادای سوپرمن در می آورند و البته تلنگری بود برای غرب شیفتگان که به واقعیت غرب پی ببرند و ببینند پشت آن همه تبلیغ و ظاهرسازی چیزی جز ضعف و ناتوانی و بی تمدنی وجود ندارد.

  8. الان یک ماه هست آسایشگاه کهریزک در ماجرای کرونا به شدت مشکل پیدا کرده.
    حدود ۹۰ نفر از مددجوهای اونجا کرونا گرفتن و بدتر اینکه حدود ۷۰نفر از پرسنل اونجا هم مبتلا شدن.

    الان آسایشگاه کهریزک به شدت نیروی خدماتی جایگزین بصورت شیفت مستقر ۱۵ روزه نیاز داره و از این بابت دچار مشکل شدید شدن.
    اینا اگر راست میگن و دنبال شوآف نیستن و میخوان خدمت کنن، کهریزک هم نزدیکتره…

    • امروز آقای کاظم زاده با خانم …… از مسئولین کهریزک تماس تلفنی داشتند و در این تماس تلفنی که چند ساعت پیش بود، گفتند که نیاز به کمک نداریم. برای توضیح بیشتر میتوانید به فیلم پخش شده از خبرگزاری فارس رجوع کنید.(http://fna.ir/ewhxh2)

  9. سلام
    انتشار این جور نامه ها به غیر از ایجاد شبه چیزی ندارد. بهتر است عمل کرد و بعد از اثبات عمل، عمل را منتشر و یا رسانه ای کرد. (برای مثال این نشود که هنوز قبل از اثبات عملی و علمی از دستگاه کرونا یاب رونمایی می شود و باعث تمسخر می شود)
    حتی اگر پیشنهاد مطرح شده در این نامه جنبه عملیاتی داشته باشد و کاملا با پشتوانه یک طرح برنامه ریزی شده عملیاتی باشد و نویسندگان آن کاملا شرایط انجام آن را پیشبینی کرده باشند و از شرایط میدانی بیمارستانها و شرایط خارج از کشور آگاهی داشته باشند، انتشار این نامه غیر از مصداق حدیث زیر نتیجه ای بر روی تعداد بسیاری از افراد با اعتقاد ندارد و موجب ایجاد شک و سستی اعتقاد به خط حزب الله می شود.
    روایتی از امام سجاد علیه السلام است که فرمود: لوعلم‌ ابوذر ما فی‌ قلب‌ سلمان‌ لقتله‌
    به نظر میرسد که متاسفانه هنوز رویکرد نیروهای حزب الهی در جنگ نرم و بحث رسانه به روز نمی باشد.
    یکی از بهترین الگرهای به روز و عملیاتی روش حاج قاسم هست… فقط عمل می کرد، همون مقدار کمی از فعالیتهاش که رسانه ای شد تا آمریکا و اروپا برای خودش و روش اش طرفدار جمع کرد.

    به هر حال خسته نباشید برای زحماتی که می کشید
    پی نوشت: متاسفانه خیلی کم از فعالیتهای جهادی شما در وب سایت و رسانه منتشر شده و همین موجب شده تا یک سری فکر کنند هدف از نامه مسافرت به خارج و از این شبهات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *