خانه / خانه طلاب جوان / درس حوزوی / از محدودیت های زندگی تا بایدهای بسیار طلبگی
این جزوه حاوی سخنان استاد عالم زاده نوری میباشد و پاسخگوی کسانی است که در پی جمع بین باید های بسیار طلبگی در جستجو هستند و میتواند برای رسیدن به جواب سوالهایشان راه گشا باشد.

از محدودیت های زندگی تا بایدهای بسیار طلبگی

برای دانلود جزوه اینجا کلیک کنید. جهت آشنایی بیشتر قسمتی از آن را در این صفحه آورده ایم.

________

پیش گفتار

بسیار می بینیم که هر یک از اساتید به شاگردانشان توصیه هایی می کنند؛ حفظ قرآن، خواندن المیزان، تبلیغ رفتن، اطلاع از اخبار جامعه، مکالمه عربی، ورزش، برنامه ریزی برای خانواده و … .همچنین رویدادهای جامعه مثل انتخابات، موضوعات سیاسی سرنوشت ساز و… مسئولیت هایی را بردوش ما می گذارد که هر یک به نوبه خود مهم و ضروری است.

سعی میکنیم با برنامه ریزی دقیق آنها را در برنامه زندگی خود بگنجانیم؛ امّا وقتی به حجم درس ها نگاه می کنیم، عملا می بینیم زمان کافی برای موارد توصیه شده نداریم. نتیجتاً -جدای از اینکه نمی دانیم کدام یک از این مولفه ها و برنامه ها، برای زندگی ما واقعا لازم است- یا از بسیاری از بایدهای واقعی صرف نظر کرده و به وقت دیگری موکولشان می کنیم، (که عملاً هم هیچ وقت توفیق انجام بسیاری از آنها را پیدا نکرده و نهایتاً طلبه ای با رشد کاریکاتوری می شویم) یا اینکه به هر کدام ناخنکی می زنیم و بعد از مدتی دلزده می شویم، رهایش می کنیم، و سراغ برنامه ای دیگرمی رویم. بعد از چند سال هم می بینیم که هیچ کدام از کارهایی که کرده ایم فایده کافی نداشته و به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم.

این مسئولیت های بر زمین مانده همواره ذهن مان را به خود مشغول کرده و احساس یا ترس از ناکارآمدی رهایمان نمی کند.

آیا می شود این بایدهای بسیار طلبگی را در زندگی خود عملی کرد؟ چگونه در مرحله اجرا، مشکل جمع بین کارهای متکثر را حل کنیم؟ وقتی یک برنامه ریزی دقیق هم نمی تواند پاسخگوی جمع این همه مسئولیت باشد، چه راه حل دیگری داریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *