درباره اینکه آیا شیوههای آموزشی حوزه، طلبهها را محقق بار میآورد یا نه، باید بگویم این تصور که روش آموزشی دانشگاه، پژوهشمحور و پرورندهتر است، تلقی درستی نیست. چون حوزه، طول تحصیل را به دو مقطع کلان آموزش و پژوهش تقسیم کرده است. در مقطح سطوح که تحصیل، متنمحور است، بنا بر پژوهش نیست؛ زیرا علم کافی فراچنگ طلبه نیست. این دوره، دوره آموزشی است، نه پژوهشی و اقتضائات خود را دارد. این مقطع شبیه همه نظامهای آموزشی است که دوره کلاسی و دوره نظری دارند و آموزش میدهند و بعد فراگیران وارد دوره عملی میشوند و تجربه میکنند…
خانه / خانه طلاب جوان / نشریه های عهد / برگزیده عهد / گفتگو با حجتالاسلام و المسلمین علیاکبر صادقی رشـاد