خانه / خانه طلاب جوان / اخبار خانه طلاب جوان / مستند «کاروان روایت فتنه»

مستند «کاروان روایت فتنه»

تثبیت روایت سره از وقایع فتنه ۸۸ یکی از اهداف شکل گیری «کاروان روایت فتنه» است چرا که اگر در هر برهه از تاریخ، مبنای وقایع و حقایق آن از طرف افرادی که به صورت مباشر در لایه‌های مختلف درگیر آن واقعه بودند نقل و روایت نشود احتمال تحریف و مصادره آن وجود دارد.

بحث فتنه یکی از مقولات پیچیده و مولفه‌ای پر محتوا درانقلاب اسلامی است. کاروان روایت فتنه ۸۸ اقدامی مشابه راهیان نور است که چند سال اخیر جمعی از طلاب حوزه علمیه قم و دانشجویان تصمیم به راه اندازی آن گرفتند تا اینکه بعد از چند سال این واقعه مطابق با واقعیت و اخباری که بوده نقل شود و در حافظه مردم کشورمان به درستی ثبت شود.

شعار «زینب تعلمنا» نماد کاروان راویان فتنه است.
با اقتدا به حضرت زینب (س) که بعد از واقعه عاشورا روایت آن حادثه را به دوش گرفتند و به درستی به روایتگری آن پرداختند، اقدام به راه اندازی این کاروان کردیم چرا که اگر این کار صورت نمی‌گرفت واقعه عاشورا به این سرانجام و جریان سازی تمدنی نمی‌رسید.

قالب برنامه کاروان راویان فتنه تاریخی – تحلیلی است و سلسله نشست‌های کاروان(در سال ۱۳۹۴) در ۱۲ نقطه از تهران درباره افرادی که از مظاهر فتنه بودند، با حضور ۱۶ نفر از راویان و ۸ نفر از تحلیل گران فتنه ۸۸ طی دو روز با حضور ۱۰۰ نفر از طلاب حوزه علمیه قم برگزار شد.

این مستند یکی از مجصولات خانه طلاب جوان میباشد که در سال ۱۳۹۵ تولید شد.